جمهوری خواهان میسوری به دلیل اعتراضات حامی فلسطین در محوطه دانشگاه شکست خوردند



سیاستمداران راست‌گرای میسوری درباره آزادی بیان در محوطه‌های دانشگاهی عصبانی هستند. این دانه های برف می خواهند اعتراضات طرفدار فلسطین خاموش شود.

اندرو بیلی، دادستان کل میسوری، درخواست های خود را از دولت فدرال برای «اخراج فوری» دارندگان ویزای دانشجویی خارجی که «در حمایت از سازمان های تروریستی تأسیس شده اند» دو چندان کرده است. در همین حال، سناتور جاش هاولی (رئیس میسوری) از رئیس جمهور جو بایدن خواست تا گارد ملی را علیه معترضان بسیج کند.

بیلی می گوید که او خواستار اقدام در پاسخ به «یهود ستیزی» در دانشگاه است و تماسی را که در ماه نوامبر پس از اعتراضات حامی فلسطین توسط دانشجویان دانشگاه واشنگتن مطرح کرد، تکرار کرد.

اعتراضات دانشجویی که از دانشگاه‌ها می‌خواهند از شرکت‌هایی که می‌گویند در نسل‌کشی غزه نقش دارند، جدا شوند، ملت را فراگرفته و در روزهای اخیر به نقطه اوج بحرانی رسیده است، زمانی که دانشگاه کلمبیا بیش از 100 معترض را که کمپ تظاهراتی را در چمن مدرسه برپا کرده بودند دستگیر کرد. بر اساس گزارش های CNN.

دانشگاه واشنگتن در حال پیوستن به تعداد فزاینده ای از دانشگاه های سراسر کشور است که به حملات اسرائیل به غزه اعتراض می کنند.

در اوایل این ماه، معترضان در Wash U یک رویداد دانشگاهی برای دانشجویان تازه پذیرفته شده را مختل کردند و خواستار واگذاری بوئینگ شدند که به دلیل برنامه تسلیحاتی اش که بمب های مورد استفاده در حمله اسرائیل به غزه را تولید کرد، مورد انتقاد قرار گرفت. در این بیانیه آمده است: «در نتیجه، اداره پلیس دانشگاه واشنگتن برای 12 معترض به دلیل تجاوز، بی نظمی و امتناع از متفرق شدن در 13 آوریل احضاریه صادر کرد. زندگی دانشجوییروزنامه دانشجویی دانشگاه واشنگتن

سپس، چهارشنبه گذشته، زندگی دانشجویی گزارش داد که حدود 30 نفر در حمایت از یکی از سه دانشجوی Wash U که به دلیل اعتراضات تعلیق شده بودند تظاهرات کردند. به گزارش روزنامه دانشجویی، Wash U به دانش آموزان دستور داد حدود 30 دقیقه پس از شروع تظاهرات متفرق شوند.

نامه هاولی به بایدن به مناسب برای کسی که در ویرجینیا زندگی می کند، هیچ اشاره ای به اتفاقات دانشگاه واشنگتن نکرده است، اما مکرراً از دانشگاه کلمبیا یاد می کند و اعتراضات علیه حملات اسرائیل به غزه را به دروغ “حامی حماس” می نامد.

یهودیان آمریکایی در دانشگاه های سراسر ایالات متحده در معرض خطر هستند. هاولی در نامه 22 آوریل گفت، نگران‌کننده‌تر، کلاس‌های حضوری در دانشگاه کلمبیا امروز – عید فصح یهودیان – در پاسخ به تظاهرات غیرقانونی چند روزه حامیان حماس لغو شد. “شما باید فوراً گارد ملی و هر مقام دیگری را که برای اطمینان از امنیت دانشجویان و شهروندان یهودی آمریکایی ضروری است بسیج کنید.”

هاولی اعتراضات را با جداسازی در آرکانزاس در سال 1957 مقایسه کرد و گفت:

رئیس جمهور دوایت آیزنهاور گارد ملی و لشکر 101 هوابرد را برای تأمین امنیت دانش آموزان سیاه پوستی که در سنترال های لیتل راک، آرکانزاس حضور داشتند، مستقر کرد. من از شما می خواهم که به طور مشابه گارد ملی و سایر آژانس های ضروری را برای محافظت از دانشجویان یهودی آمریکایی در محوطه دانشگاه کلمبیا و هر محوطه دیگری که دانشجویان یهودی در معرض خطر هستند بسیج کنید. “دیگر هرگز” یعنی هرگز.”

اما نامه هاولی داستان را اشتباه نشان داد.

همانطور که آرشیو ملی نشان می دهد، اوروال فاوبوس فرماندار آرکانزاس در واقع گارد ملی را فراخواند تا از ورود 9 نوجوان سیاه پوست به مدرسه جلوگیری کند. این استقرار بعدی لشگر 101 هوابرد فدرال بود که از دانشجویان ادغام کننده محافظت کرد.

پست هاولی که از طرف یکی از اعضای نامحبوب حزب که در قدرت نیست، تقریباً هیچ تأثیری نخواهد داشت و بر استقرار گارد ملی تأثیری نخواهد داشت. بیلی ممکن است در اینجا کمی قدرت بیشتری داشته باشد، اما به شرطی که دولت بایدن مایل به شنیدن باشد.

او به ائتلاف دادستان های کل در 20 ایالت دیگر پیوست تا خواستار اخراج دانشجویان بین المللی درگیر در تظاهرات حامی فلسطین شوند. آنها استدلال می کنند که قانون مهاجرت و ملیت، کسانی را که از یک “سازمان تروریستی خارجی” حمایت می کنند، واجد شرایط دریافت ویزا نیستند.

دفتر بیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از حمله تروریستی حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، دانشگاه‌های دانشگاه به کانون فعالیت‌های یهودستیزانه تبدیل شدند. تهدید به خشونت علیه دانشجویان و مردم یهودی نیز در حال افزایش است.»

بیلی می گوید: «دولت بایدن باید قوانین فدرال را با بررسی فوری همه دارندگان ویزای دانشجویی خارجی و محروم کردن هر کسی که از سازمان های تروریستی حمایت یا حمایت می کند، اجرا کند.

در همین حال، بسیاری از دانش آموزان سنت لوئیس به همبستگی خود با فلسطین ادامه می دهند و یک اقدام دیگر برای شنبه در Art Hill در پارک جنگلی از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر برنامه ریزی شده است. این رویداد توسط چندین سازمان دانشجویی محلی از جمله Washi U، دانشگاه سنت لوئیس، دانشگاه میسوری-St. لوئیس، دانشگاه ایلینوی جنوبی ادواردسویل، دانشگاه وبستر و کالج جامعه سنت لوئیس، طبق کمیته همبستگی فلسطین سنت لوئیس.

دانشجویان بنرها و پوسترهایی را برای تظاهرات آینده خواهند ساخت و کلاه های فارغ التحصیلی خود را در اعتراض به حملات مداوم اسرائیل به غزه طراحی خواهند کرد.

بر اساس گزارش میدل ایست مانیتور، از 7 اکتبر، بیش از 33843 فلسطینی در غزه کشته شده اند. با تلاش وزارت بهداشت غزه برای ردیابی کشته شدگان، این تعداد می تواند بیشتر باشد. به گزارش رادیو ملی عمومی، دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل، اسرائیل را متهم به نسل‌کشی می‌کند که با صدور دستور موقت از این کشور می‌خواهد هر گونه اقدامی را که ناقض کنوانسیون نسل‌کشی است، متوقف کند. به گفته دیده بان حقوق بشر، اسرائیل از این دستور تبعیت نمی کند.

برای خبرنامه Riverfront Times ثبت نام کنید.

ما را دنبال کنید: اپل نیوز | اخبار گوگل | اخبار | Reddit | اینستاگرام | فیس بوک | توییتر | یا در فید RSS ما مشترک شوید



دیدگاهتان را بنویسید